Ποιος το χρειάζεται

Πολλά παιδιά ίσως να χρειάζονται εργοθεραπευτή. Σε γενικές γραμμές τα παιδιά που χρειάζονται εργοθεραπεία είναι αυτά που δυσκολεύονται σε καθημερινές δραστηριότητες αυτοεξυπηρέτησης, όπως ντύσιμο, δέσιμο κορδονιών, χρήση κουταλιού αλλά και σε δραστηριότητες όπως γράψιμο, ζωγραφική ή ζωγραφίζοντας μέσα σε πλαίσιο.

Επίσης παιδιά με κινητικές αναπηρίες, με αυτισμό και γενικά με αναπτυξιακές διαταραχές μπορούν να βοηθηθούν με την εργοθεραπεία. Συγκεκριμένα, ο εργοθεραπευτής μπορεί να βοηθήσει ένα παιδί με αναπτυξιακές διαταραχές να μάθει τρόπους να αλληλεπιδρά με το περιβάλλον με πιο άνετο και επιτρεπτό τρόπο. Πέρα από τις κινητικές, αισθητηριακές αναπηρίες και τις αναπτυξιακές διαταραχές ένα παιδί μπορεί να χρειαστεί εργοθεραπεία όταν έχει κακή στάση σώματος, όταν πέφτει συχνά και χτυπά επάνω σε αντικείμενα και ανθρώπους κατά λάθος ή και επίτηδες.  Όταν δεν συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια (ιδιαίτερα σε κινητικά), και επιλέγει το ίδιο κινητικό παιχνίδι για να εμπλακεί. Επίσης όταν δυσκολεύεται σε δραστηριότητες λεπτής κινητικότητας όπως κόψιμο με ψαλίδι και ζωγραφική. Όταν δυσκολεύεται να φτιάξει κάποιο παζλ ή άλλου τύπου κατασκευής όπως τουβλάκια κτλ. Τέλος, όταν ένα παιδί δυσκολεύεται να παραμείνει οργανωμένος και καθαρός τόσο στην σχολική τάξη όσο και στο σπίτι του  πιθανόν να χρειάζεται εργοθεραπεία. 

Η παρέμβαση

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να υποστηρίξεις ένα παιδί. Αυτό βέβαια προϋποθέτει πάντα την συνεργασία με τους γονείς, τους δασκάλους, τους υπόλοιπους θεραπευτές του παιδιού εάν υπάρχουν κτλ.

Πιθανοί τρόποι υποστήριξης του παιδιού περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα: 

  • Εκπαίδευση των γονέων/προσώπων αναφοράς, των δασκάλων και οποιοδήποτε ασχολείται με το παιδί.
  • Μπορεί να πραγματοποιηθούν συνεδρίες σε χώρους εκτός του εργοθεραπευτηρίου ανάλογα με την ζωή και τις δραστηριότητες του παιδιού, όπως στο σπίτι του, στο σχολείο, στο σπίτι της γιαγιάς πάντα με στόχο την οργάνωση του περιβάλλοντος του παιδιού.
  • Επίσης ο εργοθεραπεύτης μπορεί να παραπέμψει σε άλλες ειδικότητες όταν αυτός το θεωρεί απαραίτητο. Μπορεί να προτείνει ειδικό εξοπλισμό κατάλληλο για τις ανάγκες του συγκεκριμένου παιδιού.
  • Θεραπεία πρόσωπο με πρόσωπο (direct therapy) ή ομαδική θεραπεία.